Waar ben ik beland

13 maart 2018 - Tretten, Noorwegen

Na een ongeplande reis was ik dan toch aangekomen bij het gastgezin waar ik in ieder geval tot 2 mei verblijf. De boederij bestaat uit 15 gebouwen en word gerund door één iemand (Håvard) hij heeft één dochter van 15. Hij heeft ongeveer 70 schapen rond lopen en houd zelf erg van skiën.

Afgelopen 6 dagen gingen erg snel met alle nieuwe dingen hier onder een korte omschrijving van de dagen.

Donderdag avond, werd netjes zoals verwachten en afgesproken opgehaald op het station in Lillehammer na 25 rijden kwamen we aan bij zijn boederij en heb ik een korte rondleiding gehad door zijn woonhuis. Daarna vroeg hij of ik trek had, tuurlijk had Hugo trek na rond 1100 uur voor het laatst wat gegeten heeft. Dus werd er eten opgewarmd (rendier en een paar verdwaalde aardappelen, wortels, bacon en champions) het was erg lekker en smaak vol.

Vrijdag ging Håvard een andere wwoofer ophalen van het station Anna (19 en uit oost Duitsland (Dresden)) terwijl hij haar aan het ophalen was heb ik elke deur die open kon geopend en gekeken wat er achter was. Net toen ik klaar was en mijn tourski's ging testen kwamen zij weer terug. We hadden lunch en gingen de schapen voeden en de overdekte slaap plaats verschonen. Hier na kwam er een vriend van Håvard langs en bleef logeren voor 2 nachten. Na samen avond gegeten te hebben vroeg me bed in want de volgende dag was vol nieuwe dingen.

Zaterdag ochtend na een stevig ontbijt (rendier hamburgers en omelet op brood) was het tijd om op weg te gaan naar kvitfjell, want daar werd de world cup downhill ski gereden die dag. Na dit spectaculaire event gingen we nog 3 uurtjes skiën. Tijdens het skiën kwam er nog een vriend van Håvard aan (deze bleef 1 nachtje logeren). Na het skiën gingen zij de 'after ski' in en ik kon met de auto van zijn vriend zijn dochter oppikken door naar huis rijden.

's avonds was er inmiddels een 3de vriend gearriveerd gingen we gezellig met 7 man zelf gemaakte pizza eten. (Even tussen door. De vrienden die langs kwamen waren oude studie genoten waar hij (Håvard) samen mee in Duitsland een deel van zijn studie mee heeft door gebracht en in jaren niet gezien of gesproken heeft.) Tijdens de pizza en de wijn die flink werd door geschonken kwamen alle verhalen naar boven van October fest's en andere dingen en party's die ze in die tijd hadden meegemaakt, kortom sterke verhalen. Af en toe hadden we ook serieuze gesprekken over afrika of politiek.
Na een tijdje ging ik maar naar bed.

Volgende ochtend was iedereen pas awake rond 11 a 12. Na een brunch gingen ze nog even skiën en daarna naar huis Anna en ik bleven thuis wat dingen voor ons zelf doen. Dus heb ik op zijn weiland mijn tourski's even uitgeprobeerd. 's avonds bleef er een oude wwoofer langs en hij zou bij ons verblijven tot dinsdag.

Maandag gingen we naar skiekampen Dr oude wwoofer helpen met zijn auto en natuurlijk hebben we gelijk van de ski mogelijkheid gebruik gemaakt. De piste was bedekt met een magisch laag van 20 cm verse poeder sneeuw en ook buiten de piste was en magisch.

Dinsdag gingen de handen maar eens uit de mouwen en gingen we een van zijn gebouwen opknappen (beginnen met) paar ramen geplaats en vooral kijken en luisteren naar ideeën van Håvard. Anna ging de dieren eten geven en ik mezelf weg wijs maken in alle werk ruimtes en opslag plekken.

Mensen die een email willen ontvangen kunnen hier onder hun email adres achterlaten dan zal ik je toevoegen in de mailing lijst.

1. Oma Janneke:
    13 maart 2018
    Hé Huug! Ik ging weer eens kijken op je blog en ja, nieuw verhaal!! Heb op google map alle plekken gevonden en als je ook nog eens een fotootje stuurt is het helemaal compleet. Volgens mij kon je t niet beter treffen! Veel plezier en mooie avonturen!!
  2. Winfried:
    13 maart 2018
    Ha Hugo. Wat een gaaf avontuur beleef je daar. In elk geval niet alleen en rustig kijken wat je kunt betekenen voor. Er zit in elk geval geen haast bij als we dat zo tussen de regels doorlezen. Daar was je toch ook een beetje naar op zoek. Genietse en leuk je spontane verhalen te lezen.
  3. David:
    16 maart 2018
    Hoi Hugo,

Goed man, rendier hamburgers voor ontbijt.... klinkt alsof je een mooie tijd hebt daar! Wel een hoop gebouwen om aan te klussen maar dat is jou wel toe vertrouwd. Succes!
  4. Ron Spruit:
    17 maart 2018
    Mooi verhaal Hugo, ik lees het met veel plezier.
  5. Opa Hans:
    17 maart 2018
    Hugo, wat een gave flow van mensen en akties door de dagen heen ! Geniet dat je zoooo bent aangesloten op de grote FLOW, die LEVEN heet!
  6. Stef Knol:
    21 maart 2018
    Klinkt allemaal heel leuk Hugo, moet je ook nog werken? Naaahh, waarom eigenlijk!