5 1/2 week noorwegen

15 april 2018 - Tretten, Noorwegen

Lieve familie en vrienden,

inmiddels voordere we aardig met het renoveren en opknappen van een prachtig gebouw. doordat de huizen grotendeels uit hout bestaan hebben ze een bijzondere klimaat binnen. daarnaast is een wand van +- 15 cm hout voldoende om het lekker warm te krijgen zonder uitbundig heaters of kachels aan te hebben.

(foto's volgen)

inmiddels zijn er ook een aantal dingen gebeurt die je liever buiten je planning houdt. zo zijn we na het uitproberen van een stukje skicross baan flink hard gevallen. paar dagen rust was niet genoeg en het gevoel van dat het toch iets ernstig aan de hand was zijn we toch even een foto wezen maken in het ziekenhuis. Gelukkig op vrijdag de 13de toch geluk en konden ze niks vinden waar we ons zorgen om moeten maken. daarnaast heb ik in lillehammer een prachtige wandeling kunnen maken.

antwoord op vragen

het plateau waar ik op sta is een picknick tafel bij een open picknick plek boven op de berg.

ze vieren hier pasen vrij normaal. ze eten veel al op pasen traditioneel eten (boven been van het schaap uit de oven) verder zijn er hier en daar wat activiteiten.

niemand hier heeft een specifieke taak of hoe je het ook wil noemen. iedereen doet wat hij of zij leuk vind.

en helaas hebben genoeg tijd om te denken over van alles en nog wat. Ook over Nederland. vooral de vraag, Wat als....? Waarom die kant op? Wat word mijn volgende locatie? houden mij flink bezig. hierdoor hebben we ook al een paar beslissing gemaakt waar ik over +- 7 weken op terug.

Inmiddels contact gehad via workaway.info. (zie link). en een nieuwe locatie gevonden in de eilanden groep net boven de lofoten. ik ben hier van 2 tot 29/30 mei.

Dan komen we aan bij het volgende en laatste onderdeel van dit bericht, mijn verjaardag. Ik zou iedereen zo vriendelijk willen verzoeken mij niet te bellen. dit ivm dat het waarschijnlijk niet alleen bij de felicitaties blijft en ja ik weet dat jullie van alles willen weten, maar deze verhalen komen als ik weer terug ben van mijn reis.

iedereen die mij een kaartje of pakketje heeft gestuurd. ik hoop dat deze optijd aankomt (+- 2 weken levertijd).

1. Oma Janneke:
    17 april 2018
    Twee voor twaalf... Nog net jarig! Als inderdaad de kaartjes er zo lang over doen dan komt ook de mijne te laat... Lieve Hugo, hoop dat je weer helemaal opgeknapt bent van je val en wens je nog een paar mooie weken in Tretten. En vooral goede plannen voor weer daarna- we blijven je met grote belangstelling volgen!!