De reis raakt ten einde

12 augustus 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Ha iedereen,

laatste dagen flink veel aan het reizen geweest en last minute beslissingen gemaakt. nu weer rustig op een plek mensen helpen met het bouwen van hun huisje aan de kust.

zoals ik al zei waren de afgelopen dagen nogal chaotisch. we zijn op een goede dag afgezet op de snelweg en vertrokken naar mt. Cook. Mt. Cook is de hoogste berg van New Zealand. we zijn daar 2 dagen geweest in een hostel, gezellig met andere reizigers. na 2 nachten en een spectaculaire dag hebben we nog een kleine wandeling gemaakt en zijn we vervolgens liftend weer het dal uit vertrokken richting Christchurch.

Nu ivm met dat mijn plan wijzigde van 1 tot uur tot het moment dat ik vertrok heb ik aangegeven bij de workaway host dat ik een paar dagen later zou komen. nu liep uiteraard alles weer anders en zou ik 2 dagen eerder dan gepland aankomen in Christchurch. normaliter niet erg, maar ivm dat de kamer waar ik in zou verblijven aan iemand anders was toe bedeeld moest ik dus even een nood oplossing vinden. hostels zijn makkelijk, gewoon binnen lopen en om een bed vragen. Dus heb ik het gedaan via Couchsurfing, dit werd volkomen tegen mijn verwachtingen in een top beslissing. Na een aantal mensen een request te hebben gestuurt had ik binnen 1 uur iemand die zijn adress al had door gestuurt en waar ik welkom was voor de 2 nachten die ik te vroeg in Christchurch was. Christchurch laat me veel aan NL denken ivm dat hier ook zo ongelofelijk plat is, maar er zijn bergen met witten toppen zichtbaar als het mooi weer is :).

Afgelopen donderdag zijn we al lopend van Couchsurfing naar de workaway host vertrokken en na een prachtige blauwe dag en met de zonsondergang in je rug was dit helemaal niet verkeerd.

Nu aangekomen bij wellicht mijn laatste adres hier in New Zealand. het is hier prachtig het zijn aardige mensen en het project is een uitdaging. daarnaast zijn we inmiddels ook druk bezig met het voorbereiden op de studie in Leeuwarden.

Het zijn tot nu toe 5,5 maand dat ik onderweg ben, de 5,5 beste beslissing die ik heb gemaakt. Veel geleerd, gezien en bewonderd. Daarnaast ben uiterst trots op wat ik bereikt en uitgeprobeerd hebt dat het nu langzaam weer tijd word om iets anders op te gaan zoeken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marieke:
    12 augustus 2018
    Mooi verhaal Hugo!!
    Geniet nog van je laatste dagen aan de andere kant van de wereld!
  2. Oma Janneke:
    13 augustus 2018
    Ook dit laatste adres weer een uitdaging en mooie reizen- met- verrassingen.... Wens je ook voor je laatste weken daar heel veel succes en plezier! Lukt het nog om op de terugweg bij Dean langs te gaan?
    High five!
  3. Ron Spruit:
    19 augustus 2018
    Hoi Hugo, die 5,5 maanden zijn snel voorbij gegaan. Maar je hebt een droom verwezenlijkt. Velen zullen denken: "had ik dat ook maar gedaan". Maak er nog een mooi slot aan en gauw tot ziens tussen de drie bergen in de lage landen.