Mangatainoka

19 juli 2018 - Mangatainoka, Nieuw-Zeeland

Ha iedereen,

Inmiddels al weer een week geleden aangekomen bij een nieuwe workaway host, en ja hoor het ligt in een prachtig gebied om te wandelen. mangatainoka staat bekend bij de New Zealanders vanwegen de TUI bier brouwerij. deze brouwerij ligt letterlijk 1 km van de pub, Dudley arms, waar ik aan het helpen ben.

de reis naar mangatainoka is net zo bijzonder als hier zijn. het plaatsje heeft ongeveer 40 mensen (het dorp) maar er behoren flink aantal boerderijen tot het dorp die tot 10 km verwijderd kunnen liggen. De reis naar dit fantastisch, bekend 'klein' dorpje was bijzonder. het begon met een lift geregeld in Gisborne en daar ongehaald en mee gereden naar Napier, een prachtige rit, bergen, zee en veel meer te zien onderweg. aangekomen in Napier een hostel opgezocht en daar afgeleverd. (in winter kan je een hostel binnen lopen en vragen om een bed, probeer dit niet in de zomer.) Tijdens de rit goede gesprekken gehad onder ander over de KFC (de eerste fastfood keten in New Zealand). Nu zullen velen van jullie afvragen waarom de KFC. de KFC had een reclame (https://www.youtube.com/watch?v=UHSt8I3pt6s) met mijn naam. uiterraard ook over de reisplannen gehad en wat blijkt. Zij gaan een Duits paspoort ophalen in wellington op dinsdag. mijn plan was om maandag (de dag ervoor) richting mangatainoka te liften. al met al even overwogen en vervolgens kwam het aanbod dat ik bij hun een nachtje kon slapen en de volgende ochtend met ze mee kan en word afgezet bij Dudley arms.

inmiddels lekker bezig met het repareren van de oude ramen. het meest indruk wekkende is de techniek die ze gebruikte, voor zowel de ramen met gewichten als de constructie van het frame. aankomend weekend ga ik samen met een andere workawayer (Danish) naar de Sunrise hut en verblijven we daar voor de nacht.

mijn verdere avontuur ziet er als volgt uit.

weekend 28 en 29 in wellington. maandag 30 augustus over met de ferry naar Picton. ligt aan de tijd van aankomst of ik gelijk door ga liften naar Chirschurch of dat ik hier een nachtje verblijf in een hostel. In Chrischurch is mijn volgende workaway host voor +- 10 dagen waarna ik vertrek naar het skiresort Queenstown/wanaka. hier zal ik +- 2 weken verblijven. daarna zal ik een korte road trip (+-6 dagen) naar auckland terug rijden (via tranfercar.co.nz).

1. Ron Spruit:
    21 juli 2018
    Zo wereldreiziger, zo te lezen vermaak je je prima. Groeten uit een tropisch Nederland!
  2. Oma Janneke:
    22 juli 2018
    Weer een mooi verhaal, leuk al die contacten en zo verschillende plekken om te werken. Leuk dat je bij de pub oude technieken meemaakt die voor jou weer nieuw zijn.
    En dan was je dit weekend in de Sunrisehut... daar zal de zon wel weer op spectaculaire wijze door jou worden vastgelegd..! Nog een mooie week daar en weer tot horens!