Workaway Hosts (Gisborne and Waiheke island)

6 juli 2018 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

Na Auckland ben ik verhuisd naar een eiland 30 minuten met de ferry vanuit Auckland, waiheke island. Het is een prachtig eiland met veel mensen. Gelukkig had het ook een was rustigere hoek en daar zat mijn host. Het was helaas niet wat ik verwachte, letterlijk 4 uur werk en daarna eigen tijd. Het werk hield in het maken van een tuin pad (zie foto's). Ik was hierin helaas afhankelijk van de materialen en deze waren er niet in overvloed. Dus we maakte er maar het beste van met alle andere reizigers (werk vakantie).

Dan de busreis naar het prachtige Ōpōtiki (Ōpōtoki). Het was een prachtige dag en het landschap veranderde op een bijzondere weize. De eerste keer dat ik Ōpōtiki opzocht dacht ik dat maps niet meer laden, dit omdat de straten in Ōpōtoki een raster vormen. In Ōpōtoki hebben we geslapen op de bank bij iemand thuis (2 nachten). Het was een bijzondere ervaring, maar absoluut geen slechte. Na een prachtige zonsondergang en een goede nachtrust zijn we de volgende ochtend liften vertrokken richting Gisborne (150 km).

Het liften ging prima. Eerste opgepikt door een stel dat ging jagen in het bos. Daarna een ruim uur gewacht op de laatste auto. De rit was geweldig, zat bij een local in de auto die me oude delen van de oorspronkelijke weg liet zien en er over vertelde hoe ze vroeger 600 koeien van Gisborne naar Auckland transporteerden.

En daar komen we aan bij de tot nu toe laatste 2 weken, de familie in Gisborne. Het is een fantastische en bijzondere familie. Vader, Moeder en vier kinderen, klinkt heel gewoon, maar vaders is helicopter piloot en werkt gemiddeld 14 uur per dag. Kinderen kunnen gluten, melk en nog veel meer niet hebben. En wat doet moeders dan???? Die is 24/7 moeder voor 4 kinderen met een special dieet. Ik voelde me vanaf het eerste moment thuis en welkom. Heb van alles gedaan, naar school gebracht deuren gerepareerd, badkamer afgemaakt, hout gehakt, kinderen vermaakt, schoon gemaakt, boodschappen doen, verse sinassappels gegeten (uit de tuin) en vooral elke nacht flink bijgetankt qua slaap.
In het winkelcentrum aan de praat geraakt me iemand en uiteindelijk kwamen we er achter dat we de zelfde bestemming hadden voor zaterdag, zij bood me een lift aan en morgen gaan we naar Napier voor 2 dagen. Maandag liftend door naar Woodville.

1. Marieke:
    6 juli 2018
    Mooie foto’s Hugo!!
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin!
    Geniet er van! ☀️🕶
  2. Oma Janneke:
    7 juli 2018
    Bijzondere ervaringen in Gisborne bij de familie! Zag bij je moeder nog de afscheidsfoto met de vier kinderen... En nu op weg naar Dean met zijn honderd jaar oude huis waar het nodige aan te timmeren is....
    Maar overal gaat de zon op en onder en maak je daar weer wondermooie foto's van....
    Ik word helemaal blij van je verhalen en de beelden, dank!
  3. Ron Spruit:
    13 juli 2018
    Top man, allemaal prachtige ervaringen.
  4. V. Leeuwen:
    15 juli 2018
    Hoi Hugo leuk dat je al die verschillend ervaringen kan en mag opdoen je beleefd het als een groot avontuur wat het natuurlijk ook is we zijn dan ook zeer benieuwd naar de fotos en je verdere verhalen ga door met leren en genieten lief oma en opa van l