De reis door New Zealand

9 juni 2018 - Waiheke-eiland, Nieuw-Zeeland

Hallo lieve allemaal,

Zo als jullie weten ben ik goed aangekomen in NZ. Heb twee prachtige dagen gehad in Auckland city, maar dat was genoeg. Na de eerste dag merkte ik dat 5 dagen lang Auckland city niks voor mij was, dus besloten om even te rond te kijken en ja hoor op een paar km afstand lag een natuurpark met prachtige stranden. En zo gingen we oppad. Rugzak gepakt in de trein en hoop lopen naar het strand. Onderweg besloten om op een bepaald punt in de route te gaan liften (iedereen had de zelfde bestemming). Dit werkte fantastisch. 10 min liften en hoppa in de auto gezellig kletsen en luisteren naar tips and tricks van de locals.

Wandelen in waitakere range.
Het wandelen was prachtig (zie foto's). Helaas vanwege een ziekte en ongedierte was bijna het hele park dicht. Dit was jammer en zorgde ervoor dat het op de lijst staat van 'nog te doen in NZ'. Vanwege deze issues besloten om to toch een hostel te boeken dicht bij het strand. Na een spectaculare zonsondergang heerlijk eten gemaakt en geslapen als een engeltje. De volgende ochtend aan het ontbijt aan de praat geraakte met een duitse vrouw en besloten die dag samen naar een ander strand te rijden en daar een deel van de route te lopen (ander helft was dicht). Na een prachtig van een wandeling en goede gesprekken weer onderweg naar de airbnb in Auckland city.

Aangezien ik al contact had met een aantal gastgezinnen hier in New Zealand het hele oorspronkelijke plan omgegooid en een nieuw plan kwam vanzelf boven drijven. Dit omdat alle mensen ontmoet via couchsurfing, die me oppikte tijdens het liften of sprak in het hostel, zij adviseerde me allemaal om ook het zuider eiland te bezoeken. Vandaar ook de weizigingen in het plan. Zo hier is het plan tot eind July (is definitief)

9 tot 22 juni. Waiheke eiland (workaway)

22 juni bus reis naar Opotiki vanuit Auckland.
22/23/24 juni. Een host gevonden via couchsurfing gelegen bij Opotiki (bay of plenty)

24 juni liften naar Gisborne.
24 juni tot 8 juli. Gisborne (workaway)

8 juli liften naar Woodville
8 juli tot 29 Juli Woodville (workaway)

29 juli tot 28 august zuider eiland.

Geniet vooral van de foto's de komende weken, want verwachten pas weer tijd te kunnen maken voor een nieuw verhaal als ik vertrekt uit Gisborne.